Aby bylo možné objednat čárové kódy, je potřeba uživateli přidělit oprávnění Čárové kódy. Po přihlášení do aplikace se zobrazí úloha Objednávka čár. kódů, která je přístupná z hlavního menu v části Správa systému.
Po kliknutí na tuto úlohu se zobrazí formulář Seznam objednávek čárových kódů. Pomocí tlačítka Nový záznam se zadá typ štítků (s kódy NA nebo ND) a počet. Po odsouhlasení se automaticky odešle objednávka zadaného druhu a množství čárových kódů, které budou následně v odpovídající lhůtě doručeny úřadu.
Pozn: Po přidělení oprávnění je možné vytvořit objednávku asi až po dvou hodinách.
V této konfiguraci se může zaškrtnout následující nastavení:
Automaticky nastavit volbu: nevracet, vložit
do schránky
Jestliže se zaškrtne, nový expediční záznam bude nastaven s touto volbou.
Automaticky nastavit datum expedice
U vybraných způsobů doručení aplikace automaticky nastaví datum expedováno
dne.
Skrýt tlačítko Vypraveno
na formuláři Expediční seznamy
Formulář slouží k nastavení umístění tisku adresy a dalších údajů na obálku s doručenkou. Pokud obsluha má lokální tiskárnu, vybere se nastavení tiskárny pro uživatele, jinak se zadá druhá možnost.
Postup nastavení:
Vybere se jméno tiskárny, typ obálky.
Vytiskne se zkušební obálka.
Pro obálku B6: Po vytištění zkušební obálky je třeba změřit vzdálenost čtverce od pravého okraje modrého pruhu, vzdálenost čtverce od horního okraje obálky a rozměry čtverce. Změřené údaje je třeba doplnit do tabulky a uložit nastavení.
Pro obálku B6 (volba nevracet, vložit do schránky): Byla změněna metoda kalibrace: Nelze kalibrovat jednotlivé objekty šablony - kalibruje se celá šablona. Počátek souřadnic je vlevo nahoře (0,0) u otevřené obálky (část s poučením) - obálka se vkládá do zařízení rozevřená. Dle potřeby se posune tisk vertikálně a horizontálně.
Pro kontrolu se může vytisknout výsledná obálka. Dle uloženého nastavení bude aplikace provádět tisk obálek v expedici písemností.
Úloha Stav aplikace zobrazuje souhrnné informace o přihlášených uživatelích, zámcích, stavu sehrávání dat, komunikace se SSl a frankovacím strojem.
Dialog zobrazuje informace o aplikaci, které budou rozděleny do jednotlivých kategorií.
Informace o uživatelích:
Počet přihlášených uživatelů
Počet uživatelů přihlášených víc jak 24 hodin - tito uživatelé mohou blokovat plánovač při sehrávání, případně držet dlouhodobě některé objekty zamčené
Počet uživatelů se zamknutým účtem
Informace o integritě dat:
Zde se zobrazuje výsledek kontroly dat na úřadě. Jestliže je nalezeno
porušení integrity, je přístupné tlačítko pro detail tohoto porušení
obsahující podrobnější informace.
Informace o sehrávání:
naposledy provedený plán
poslední úspěšný provedený plán
poslední úspěšně sehrání dat z centrální databáze
existuje opakovaný plán pro sehrávání dat z centra
Nastavení tiskárny a vzhledu tisku vychází ze standardních možností v nastaveních operačního systému. Po uzavření IS se nastavení opět vrátí na hodnoty, které jsou nastavené v operačním systému.
V konfiguraci výplat se nastavuje a mění konfigurace údajů pro výplatu dávek. Dále je možné zvolit zde defaultní pokladnu pro KOP.
Konfigurace ekonomických sestav
Pro každou tiskovou sestavu (Dávky k výplatě (TS), Přehled dávek k výplatě (TD), Příkazy pokladně a Seznam částek k vrácení do SR) lze nastavit seznam pracovních pozic, které mají sestavu podepisovat.
V horní části formuláře se vybere kurzorem sestava a v dolní části lze upravit seznam podepisujících pracovních pozic. Předvyplněné pracovní pozice lze přepsat, přidat, mazat nebo měnit jejich pořadí.
Konfigurace předtisku šetření slouží pro nastavení počtu řádků pro popis situace žadatele a pro zápis jednotlivých hodnocení poskytování péče:
zápis jednotlivých hodnocení poskytované péče,
popis situací žadatele,
jiné zjištění,
kontrolní zprávu.