Plánování

Po kliknutí na úlohu Plánování se zobrazí formulář Plánování úloh, kde jsou zaznamenané plánované úlohy.

V horní části formuláře se nachází seznam plánů, které lze pomocí příslušných tlačítek udržovat.

V dolní části formuláře Plánování úloh se nachází seznam výsledků provedených plánů, které se mohou pomocí tlačítek prohlížet, mazat a kontrolovat, zda a s jakým úspěchem byla plánovaná akce provedena.

Pro vytvoření nového záznamu se klikne na tlačítko Nový plán úloh. Zobrazí se okno pro nové plánování úlohy.

 

 

 

Zadá se, zda se jedná o opakovaný plán (Ano, Ne), dny a denní čas sehrávání. Pokud se vybere opakovaný plán ANO, je potřeba vybrat periodicitu (týdně, měsíčně). Podle zvolené periodicity se zobrazí údaje pro další upřesnění opakování plánu.

Nastavení opakování plánu nelze po jeho uložení změnit, jestliže plán obsahuje úlohy statistik nebo výplaty (jejich parametry se nastavují s ohledem na zvolené opakování plánu). Je-li nutno opakování změnit, plán je potřeba na formuláři Plánování úloh smazat a vytvořit nový.


Jednorázový plán

Zadá se datum a čas, kdy se požaduje, aby se plán provedl. Údaj Čas ukončení se nemusí zadávat. Doporučujeme jej však vyplnit v případě, že do jednoho plánu se vloží více úloh anebo se nastaví spuštění plánu na brzké ranní hodiny. Pak se Čas ukončení nastaví např. na začátek pracovní doby, aby případné provádění plánu neblokovalo zpracovávání běžné agendy. Poté se zadají jednotlivé úlohy (např. statistiky nebo výplaty), které se požadují v rámci plánu provést. Klikne se na tlačítko Nová úloha a vybere se z nabídky úloh. Po volbě úlohy statistiky nebo výplaty se zobrazí již známý formulář pro nastavení parametrů té konkrétní statistiky anebo výplaty.


Opakovaný plán

Jestliže se zvolí na formuláři Nový plán úloh opakovaný plán, na formuláři se zobrazí údaje pro nastavení periodicity plánu. Zvolit můžete měsíční nebo týdenní opakování plánu. Podle zvolené periodicity se zobrazí údaje pro další upřesnění opakování plánu.


Měsíční opakování plánu

Je potřeba určit pořadí Den v měsíci, ve kterém se má plán spustit. Počítat dny je možné od prvního nebo od posledního dne v měsíci. Při měsíční periodicitě se plán může v měsíci provést pouze jednou.

Dále se zadá období platnosti plánu. Konec období se nemusí zadávat. Po zadání údaje První den se automaticky dopočte datum Nejbližší spuštění plánu. Toto datum bude aplikace po provedení plánu automaticky přepočítávat podle zvolené periodicity a znovu počítat. Nakonec se zvolí čas, kdy se má plán provést: Čas spuštění.

Údaj Čas ukončení se nemusí zadávat. Doporučujeme jej však vyplnit v případě, že do jednoho plánu vložíte více úloh anebo nastavíte spuštění plánu na brzké ranní hodiny. Pak Čas ukončení nastavte např. na začátek pracovní doby, aby jeho případné provádění neblokovalo zpracovávání běžné agendy.


Týdenní opakování plánu

Je potřeba zvolit dny v týdnu, ve kterých se požaduje provedení plánu. Je možné zvolit libovolný počet dnů. Další postup a zadávané údaje jsou stejné, jako v případě měsíčního plánu.


Naplánované úlohy

V části naplánované úlohy se pomocí tlačítka Nový záznam vybere ta úloha, kterou je potřeba provést.

Výběr úlohy plánu:

 

Po výběru úlohy statistiky nebo výplaty se zobrazí formulář pro nastavení parametrů konkrétní statistiky anebo výplaty.

Statistiky, které se vytvoří při zpracování plánu, se ukládají do centrální databáze a jsou k dispozici v úloze Statistiky.


Parametry pro statistiky Finsoc

 Lze vytvořit statistiku podle typu dávky (všechny dávky, dávky HN, dávky sociální péče), podle oprávnění za celou ČR, konkrétní pracoviště.


Parametry statistiky Činností

K sestavě lze připojit pro každý druh dávky sumu vyplacených částek. Další práce s formulářem viz parametry statistiky Finsoc.


Parametry statistiky Přiznané PnP

Práce s formulářem je podobný jako u statistiky Finsoc.


Vkládání úloh do stávajících plánů

Do plánů, které ještě nebyly provedeny, se může rovněž přidat nová úloha. Obdobně se může u provedeného jednorázového plánu změnit datum Spustit dne a případně také vložit novou úlohu. Úlohu můžete přidat i do opakovaného plánu. Při vkládání úlohy do již vytvořeného plánu však je potřeba dodržovat toto pravidlo:

Úlohy statistik Činností a Přiznané PnP zámky nevytvářejí, ostatní úlohy ano.

Z toho plyne:

 

Změna plánu obsahující úlohy různých uživatelských oprávnění

Aplikace umožňuje uživateli vložit úlohu do plánu, který vytvořil uživatel s jiným oprávněním.

Příklad: Uživatel s oprávněním Statistiky FINSOC  vloží úlohu Statistika Finsoc do plánu, který obsahuje úlohu Sehrávání dat z centrální databáze (a kterou tedy musel vytvořit uživatel s oprávněním Správa systému).

Pokud k tomu dojde, nepůjde pak již měnit termíny a časy, kdy se plán má provést, protože toto může měnit jen uživatel, který má oprávnění ke všem úlohám v plánu.

Je-li zapotřebí termín plánu změnit, musí uživatel úlohu odpovídající jeho oprávnění v plánu zrušit a buď ji vložit do nového plánu s požadovanými termíny anebo na změně termínech stávajícího plánu se domluvit s uživatelem, který má oprávnění k oné druhé úloze. Toto omezení pro práci s plány je nutné proto, aby uživatelem zadaný plán neměnil bez dohody uživatel s oprávněním k jiným úlohám.


Sehrávání

Část údajů, které jsou nutné pro vyhodnocení dávek v HN, se do aplikace pořizuje tzv. sehráváním. Jedná se o údaje, jež vznikají v jiných institucích a tyto instituce je poskytují k centrálnímu zpracování. Po shromáždění v centrální databázi, zpracování a nutných kontrolách se pak tyto údaje poskytnou aplikaci OKnouze/OKslužby.

 

Režim sehrávání

Sehrávání údajů se děje ve dvou režimech:

Informace o tom, odkud a jakým způsobem aplikace získává data, je uveden na následujícím obrázku.

Sehrávání dat z centrální databáze

Při sehrávání dat z centrální databáze se zobrazují následující stavy komunikace s jednotlivými informačními systémy:

 

Ruční pořízení údajů

Každý druh údajů, který se běžně sehrává, lze vždy pořídit alternativně i ručním zadáním. Obsluha pak v příslušném formuláři musí vyznačit, zda má aplikace pracovat se sehraným nebo ručně pořízeným údajem. Dojde-li k neshodě mezi sehraným a ručně pořízeným údajem a obsluha označila pro zpracování ručně pořízený údaj, aplikace vyžaduje po obsluze, aby vzala tuto neshodu výslovně na vědomí. Toto se děje úkonem, zvaným Tolerance konfliktu.

 

Sehrávané údaje

V současném stavu aplikace se sehrávají následující údaje: