Postoupení žádosti
Postoupení žádosti na jiný úřad je úkon, kterým se předává řízení o dávce od určitého data na jiný úřad, respektive pracoviště tohoto úřadu. Pokud je nutno dodatečně provést úkony na dávce, vztahující se k obdobím, které byly vyhodnoceny na původním úřadě, je nutno je provést na tomto úřadě. Aplikace neumožňuje, aby nový úřad rozhodoval o doplatcích nebo přeplatcích za období, ve kterém o příspěvku nerozhodoval. Doplatky a přeplatky, které vznikly v tomto období, musí vyřešit úřad, který v tomto období rozhodoval. Aplikace dále neumožňuje postoupit dávku PnP a PnŽ ve stavu Nepřiznat, Nepřiznáno, Odejmuto a u dávky PnŽ ve stavu Zastaveno přechodně.
Vytvoření postoupení
Po kliknutí na tlačítko Postoupení žádosti se zobrazí formulář Řízení o postoupení.
Obsluha vybere úřad, na který chce přestěhovat danou dávku. Výběrem hodnoty v seznamu Nový úřad dle místní příslušnosti se automaticky nastaví možnost výběru v seznamu Pracoviště. Důvod zahájení řízení a měsíc změny postoupení se doplní až při odsouhlasení usnesení o postoupení. Kliknutím na tlačítko OK je řízení o postoupení zahájeno. Obsluha se dostane na formulář Přehled řízení o postoupení.
Jakmile bude zahájené řízení o postoupení žádosti je možné v Rozhodování o dávce vydat dokument.
Po stisknutí např. tlačítka Usnesení o postoupení se zobrazí formulář Postoupení žádosti, ve kterém je možné vybrat důvod postoupení žádosti. V závislosti na stavu dávky se zobrazí různé druhy důvodu postoupení žádosti.
Po vydání a odsouhlasení dokumentu je potřeba řízení dokončit přes tlačítko Postoupení žádosti. Na formuláři Přehled řízení o postoupení je možné přes tlačítko Oprava řízení o postoupení zobrazit formulář Řízení o postoupení.
Zpřístupní se akce Vytvoření seznamu stěhovaných dokumentů. Tato akce přiřadí k řízení o postoupení dokumenty, které je nutno postoupit s dávkou. Mimo to je možno přiřadit k postoupení další dokumenty ze spisu pomocí tlačítka Přidání dokumentu do stěhování.
Dokumenty, které jsou potřeba odstěhovat, se označí a po kliknutí na OK se vybrané dokumenty zkopírují do tabulky Seznam kopií dokumentů předávaných úřadu nové místní příslušnosti. V případě, že jsou připraveny všechny dokumenty k odstěhování, je možné kliknout na tlačítko Odstěhovat. Akce Odstěhovat vede k "přesunu" dávky mezi dávky odstěhované.
Storno postoupení
Na formuláři Přehled řízení o postoupení je možné postoupení, které cílový úřad ještě nepřijal, stornovat. Storno postoupení probíhá ve dvou krocích:
Pomocí tlačítka Storno řízení o postoupení stornovat řízení o postoupení
V rozhodování o dávce pomocí tlačítka Storno vyhodnocení stornovat dokument o postoupení
Možné komplikace při stornu dokumentu:
Dokument je obsažen v nestornované expedici
Nejprve je třeba stornovat danou expedici. Teprve poté aplikace umožní
stornovat dokument. Storno expedice lze provést na formulář Expedované zásilky pomocí tlačítka
Storno expedice. Expedice
musí být ve stavu zaregistrováno
Dokument je obsažen v nestornované expedici,
která je evidována na expedičním seznamu
Na formuláři Expediční seznamy
je třeba otevřít záznam, který obsahuje danou expediční zásilku, a
z tohoto seznamu ji odstranit. Poté lze postupovat podle předchozího
bodu.
Dokument je obsažen v nestornované expedici,
navíc je v obsahu spisu zaevidovaná doručenka
V obsahu spisu je třeba nejprve stornovat požadovanou doručenku. Poté
lze postupovat podle prvního bodu.
Přehled ČNNV, úhrady dlužného výživného a vratek
Kliknutím na tlačítko Přehled ČNNV, úhrady dlužného výživného a vratek se zobrazí stejnojmenný formulář. Tlačítko lze využít pouze na žádosti, která je podaná před 1.1.2012.